امیر علی امیر علی ، تا این لحظه: 16 سال و 4 ماه و 5 روز سن داره

امیر های مادر

آزمایشات علوم کلاس ششم

1392/4/18 11:02
نویسنده : مادر دوامیر
379 بازدید
اشتراک گذاری

 

 



امسال کتاب علوم ما کلی آزمایش های مختلف و جالب داره
من چون عضو شورای دانش آموزی  و گروه پیشتازان علمی مدرسه هستم بنابراین باید در این
زمینه ها فعال تر باشم
آزمایش اول که باید کلی کاغذ A4را ریز می کردیم و بعد خیس می دادیم بعد از 24 ساعت با هم زن برقی خرد خرد کنیم بعد با نشاسته مخلوط نمائیم .


روی یه سطح صاف پهن کنیم و بعد در یک جا گرم بگذاریم تا خشک شود
بعد ما تونستیم با این آزمایش خودمان مقوا سفید رنگ تهیه کنیم

آزماش بعدی هم تهیه کره زمین بود


ابتدا یک بادکنک را باد می کنیم بعد با کاموا دورش را خوب می پیچیم
سپس با گل رس دورش را خوب می مالیم

که این خودش مکافاتی بود برای من


البته امیر علی جون در همه کارها خواسته یا ناخواسته دستی می برند


و مامان جونم هم بی نهایت کمکم می کنه

بعد از این مرحله باید بگذاریم تا حسابی خشک خشک خشک بشه

بعد با قیچی باد باد کنک را با سوراخ کردن خالی میکنیم و از وسط نصفش می کنیم

حالا باید این نیم کره را با پارافین ژله ای یا چسب آکواریم یا چیزی شبیه این مواد پر کنیم

تازه مشکلاتم شروع شد به هرجایی که فکر می کردیم این وسایل را دارند  ، رفتیم اما نتونستیم پیدا کنیم
یا اینکه استفاده از اون خیلی مشکل بود
مثلا چسب آکواریوم  خودش باز یک دستگاهی داره که بدون اون  نمیشه ازش استفاده کرد
تازه برای اینکه نیم کره را با اون پر کنم باید کلی پول چسب آکواریوم می دادم
تا اینکه از معلم علوم مدرسه نخبگان بابل مامان جونم پرسید گفتند می تونید از گچ هم استفاده کنید
بعد از آب کردن گچ باید وسطش را توپ تخم مرغی می گذاشتم که با براده آهن آغشته شده بود
حالا پیدا کردن براده آهن خودش معظل بعدی بود
خلاصه اینکه مامان جون این یه قلم را هم برام هماهنگ کرد و از یک تراشکاری کمی برام براده آهن  آوردند و



 من تونستم به نتیجه آزمایشم برسم
این آزمایش را  فقط من تو مدرسه انجام دادم
هیچ کس نتونست تا سر انجام برسونه
بعضی ها هم اصلا نتونستند وسایلش را پیدا کنند
معلم علوم آزمایش کره زمین  مرا  گرفت تا به چند مدرسه دیگر هم نشان بده
از مادرم و امیر علی جون که  به من کمک کردند در تهیه وسایل این آزمایش خیلی خیلی ممنونم .



منتظر آزمایشات بعدی من هم باشید
آزمایش کوه آتشفشان را قراره این هفته انجام بدم.
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)